Sunday, June 26, 2011

Manisnya Sepah ini...

Peh.. aku rasa demam maharaja lawak nie mmg blum habis lg nie... ker demam aku ni yg tk kebah2.. hehe.. these few days aku asik lyn utube raja lawak jer... skurg2 nya dpt la mengubat duka lara di hati tu.. ececehh... okla.. aku rasa ada sesuatu pasal maharaja lawak nie yg aku nk sgt komen.....

Sepah: aku rasa kumpulan nie mmg deserve menang... sebab? diorng nie sederhana.. low profile.. tk hipokrit /malu dgn sifat2 kampong/ganas tp sendu/ kemelayujawaan diorng.. tu yg aku rasa cm best tu... tiap kali diorng perform.. dorg bawak issue2 yg dkt ngn semua lapisan msyrkt.. issue2 yg berlaku dalam msyrkt kiter... even aku rasa dgn performance dorng tu boleh buat org2 yg slama ni menongkat langit kembali berpijak ke bumi yg nyata.. senang citer crita diorng bawak ni bnyk mendidik sebenarnya.. so aku tk heran kalau bnyk golongan makcik2/pakcik2 nie suka kt diorng pasal diorng masih ada jati diri yg kuat... haha.. Truly Johorean

Jozan: langsung bkn favourite aku dr awal.. ekekekeke... tp aku rasa ada performance dia yg mmg buat aku pecah perut... contoh, curi tbg masjid... yg awan nano nano nano tu pon same.. kreatif gile... hahahhaa.. cumer yg aku leh ckp, Jozan punyer branding nie mcm lbh trget kpd belia2 kawasan 5B.. susah la nk usha2 makcik2/pakcik2 kt kedai kopi tu pasal dorng menjurus dgn lawak2 terkini... yg budak2 skolah biasa suker la.. kn... tp diorng ade pemint tersendiri...

papepon.. aku mmg peminat tegar Sepah.. rasa terharu gila bila tgk dorg menang hari tu.. sbb kiotrng kt rumah nie expect msti Jozan yg dpt pasal undian dorg kn tinggi... skali bila Nama Sepah diumumkn.. sumer dalam rumh terloncat2 macam ketek.. dh tk kira apa daa... hahahahhaa.... tp ada org ckp... juara atau tidak doesnt really matters.. cm sepah ckp masa awal2 tu.. tp bg aku... Pengiktirafan tu jauh lbh bermakna dari nilai wang ringgit... pengiktirafan bermaksud kepercayaan yg orng berikn pd kita yg jauh lbh tinggi segala2nya... ia sesuatu yg diberi bkn utk diminta.. hehe..

Semoga Sepah terus maju... maju dan maju... nk tgk korng jd ikon Industri Hiburan Tanah Air...

pEace Yaw...

No comments: