Thursday, July 22, 2010

Assalamualakum WBT...
apa kabar sume.. huhuhhuu.. kt saper la aku tnyer nih.. bknnye ade orng bace blog aku pong.. huhhuuh.. tkperla.. hari nie aku sng hati je.. tatau knpe.. hehehee.. syukur sbb diberi secebis kebahagiaan..

semalam pergi makan nasi penyet kt banafe.. fisrt time bawak Lan mkn kt sini.. dia suka plak.. hhuuhuhuu.. satu peel lan nih kalau aku ajak dia mkn kt tmpt2 dia tk pernah mkn ade je komplennye.. kali nie trus ckp.. sedap la wak.. huhuhuhuu.. mmg kena la.. nasi ayam penyet tu kn masakan jawa.. jd mmg serasi lah dgn dier yg jowo tok2 tu.. huhuhu

Dengar nye Restoran Banafe nie dimiliki oleh keluarga pelakon/penyanyi Betty Banafe tu... mgkin la.. sbb dia pon mmg orng JB.. tp mmg layan la nasi ayam penyet tu.. nasi ngn ayam dia lmbut jer... sambal nye pedas.. pastu kena ngn ulam raja, tempe, tahu goreng.. mmg pehh.. mkn tk pandang orang.. tp kalau mkn slalu tk sdp gk.. nnt muak..sbln 2 kali ok la.. tunggu time lapar giler.. gi sana..sbb ayam dia sbnyk2 tidak... berbaloi2.

Sebelum pergi Banafe nie sempat singgah jap kt depan bangunan mahkamah. lepak2 kt situ jap sambil amik gmbr.. yang slalu dtg sini dan amik gmbr biasanya mat2 bangla.. nepal.. vietnam.. pastu pos/mms gmbr kt buah hati memasing.. hehehee.. pandai2 jer aku uat prediction.....

kadang2 jalan2 mcm nie sronok jgk.. tk payah gi jauh2.. cukup la gi tmpt2 kita yg kita sendiri yg kite tk pernah kunjung.. seperti slogan cuti2 malaysia.. Satu pengalaman untuk dinikmati.. Satu Malaysia untuk diterokai.. hehehe...

No comments: