Monday, July 12, 2010

Spread Islam through picture


Assalamualaikum WBT...

Waktu aku menaip nie jam hampir ke 12 mlm..kol 2 30 mlm nie match WC final.. Tp yg pastinya aku takkan tgk pon final tu... actually since WC start satu game pon aq tak tgk.. tk ade napsu lsg kt bola.. huhu

K lah, sbnrnya aku nak cerita kenapa aku suka sgt gmbr masjid.. surau.. aku mula suka tgk masjid/surau since aku sweet 18.. hehe.. sbbnya bila aku naik kereta.. aku suka tgk luar.. jd bila travel jauh2.. blik kg ke.. mesti nmpk masjid/surau kt tepi jalan kan.. aku suka sbb aku rasa tenang bila tgk masjid/surau.. since that aku menanamkn azam utk mengambil gmbr masjid/surau kt johor nie..hehe.. intention aku sgt dalam.. aku suka berimaginasi bila nmpk masjid.. imagine dalam dia mcm mana.. keadaan jemaah.. soul/ktenangan dlm masjid tu... hehehe..

since skrng dh ada kamera.. walaupon compact saje.. aku cuba2 start shoot..baru2 nie aku baru join flickr.. rupa2nya bnyk btol gmbr masjid yg org dari sluruh dunia upload.. ktnggalan sungguh aku nie.. hehehhee.. ade sorang member flickr aku seorang non muslim/omputih mengakui ketenangan bila dia masuk masjid.. smpi dia kata kalau dia travel dkt msia/indonesia.. dia akn pergi ke masjid utk mencri ketenangan.. dia jgk ckp skrng dia fhm knpa org islam rasa diri lbh dekat dgn Allah bila berada di masjid... aku kagum.. terharu dgn pengakuan die yg jujur tu.. sedangkn dia yg non muslim pun boleh merasa.. kita yg muslim nie spttnya lebih dpd tu...

aku berharap aku dpt laksanakn niat aku nie ngn lbh sempurna... intention aku cuma satu.. aku nk sampaikan mesej apa itu Islam melalui gambar... Semoga niat aku ni diberkati dan dipermudahkan ke arah itu.. InsyaAllah...=)

No comments: