Tuesday, March 8, 2011

Selaut Nikmat.. Setitis Syukur...



Assalamualaikum...... blog sayang.... dan jugak buat kawan2 ku yg setia mengikuti perkembgn semasa dan x semasa aku nie.. he he.. Alhamdulillah... rasa syukur aku panjatkn kerana aku masih di beri ruang dan peluang utk bernafas di bumi Allah nie.. buat pengetahuan kawan2 sume.. aku da dapat kerja baru... to be speficic aku dpt kerja chemist kt kilang cap kapak ... haha.. kesinambungan dulu kilang air cap badak..s krng kapak plak..huhu... ape2 la.. aku apply post nie dkt jobstreet... masa aku apply tu aku tk letak hrpn yg tinggi sgt.. satu sbb aku under estimate kilng cap2 nie.. biasa kilng cap2 suka bg gaji ciput... so 2,3 hari dkt jobstreet aku wat daan je.. dah asik2 bukak jobstreet aku pon apply jer la.. tk sgka plak esoknya dpt email dia suruh dtg interview... and that appened yesteday.. aku gi interview... at first rasa cuak jgk tp bila dh jumpa orng yg interview tu sumer nye dh ok.. bnyk persamaan antra kilng kapak nie dgn kilng badak sbb main product dia ubt.. tp kilng cp kapak nie lg simple sbb buat 2 jenis barang je, mnyk cap kapak.. dgn mnyk panas.. jd testing lab simple je.. so dia pon ckp la lg 2 minggu dia call aku utk confirmkn aku dpt ke tk.. lgpun before aku ada orng dtg interview, lepas aku intview ada lg candidate yg dtg.. so ptg tu aku masuk ofis.. then aku ptg tu jgk aku dpt call dr dia yg aku berjaya utk kerja tu.. alhmdulilliah... expected salary aku pon dia trima tnpa bnyk cekadak... nie la first time aku dpt gaji 2 ribu ke atas... 700 lbh dpd ape yg aku dp sblm nie... kerja 5 hari smnggu, 8 sampai 5 15 pm.. xada ot, xada shift.... bonus 3 bulan...tk tau ape lg yg aku boleh ckp selain Alhamdulillah..... semoga rezeki nie mempermudahkn aku utk persediaan perkahwinan aku nnt.... trima kasih ya Allah untuk rezeki yg tk disangka2... mungkin kecil pd pandgn sesetgh mata orng.. tp sgt bermakna bg aku yg bermula dr bawah nie...


 Syukur...

3 comments:

ayang said...

tahniah ira...company nie kat area mane.br kt tau kilng minyak kapak ada kat jb ek...ira nak minyak kapak ek nanti...hahah x abis2 ....

f!zV said...

Shahe, tahniah! im happy for you... Alhamdulillah.. sesungguhnya Allah mmg tidak akan menzalimi hambanya.. ;)

blackssweet said...

dayah: kilang tu 1 kilometer dpd kilang skrng.. kt larkin jgk...beres... pas nie kt jd supplier minyk kapak plak ek.. hehe

fiza: timekasih bb tumpng gumbira utk aku.. aku mmg nk share kgmbiraan nie ngn ko pon.. huhu... semoga rezeki kita sama2 dimurahkan... aminn