Wednesday, May 19, 2010

Deco Bilik Tidur Perantin






o man.. nampaknye otak aku nie sgt cergas biler memikirkn bab2 muankahat nih..muahaha.. hari nie aku nk share plak idea aku tntg bilik tidur pengantin.. theme spt biasa putih hijau. hehe.. putih major colour hijau just minima jer.. aku da menggugel gmbor kamar2 tidor yg aku berkenan...

InsyaAllah.. konsep bilik tidor aku nie cm nie gk la.. hehe.. cadar putih dah beli.. jenis cotton.. perabot plak mama suggest tk pyh ganti.. walaupon aku kepingin lor katil jati yg ade tiang seri tu.. huhhuhu.. tgk la regenye tk 4 riban plak kn.. tk aperla.. katil yg ada nie pon ok.. katil besi warna putih.. nnt kenalah bersihkn besi2 nye tu dan spray ngn warna putih.. nmpk cntik skit.. gobok lak aku cadang x nk gune gobok yg ade tu.. gedabak.. aku nk blilk pgntin tu nmpk luas skit.. sbb blik aku nie comel sgt.. so baju2 n pape things yg nk simpn aku just letak dalam kotak yg cntik skit.. meja solek yg ade pon beso.. aku nk ganti dgn meja konsol saje.. pas tu beli cermin pnjg gantung melintang kt dinding...

alas meja konsol pon dh beli.. mama beli masa sales kt metrojaya.. skali dgn sarung bantal nikah warna hijau apple yg lmbut tu.. i likee... ritu masa gi angsana aku beli vase tanah liat warna putih.. tu aku plan nk letak kt meja konsol..pastu letak bola2 hijau kt vase tu.. aku dh try da.. hasilnye amat memuaskn.. putih dan hijau pekat,, mmg menyerlah.. huhu.. bilik tu nnt nampaknye aku kena cat la... cat sume putih ataupun satu side dinding cat warna hijau apple cair.. ok gk tu...agi satu, nk nmpk lebih cntik.. taruk la fragrant lilin warna putih dan hijau.. nmpk exklusif skit.. aku da beli da lilin putih bau lily kt kedai 2 ringgit.. 4 btg RM 2.50... jadiklah tuu.. huhuhu. yg kt bawah nie vase yg aku beli. satu biji
 RM 5.00.

this is what ive been imagined.. huhu..

untuk menambahkan lagi pengetahuan untuk menghias bilik pengantin..nie antaranya.. ku copet dr website owg laen.. hehe

INFO:

Panduan sebelum menghias bilik tidur pengantin
  • Tentukan terlebih dulu warna tema bilik pengantin.
  • Pilih konsep bersesuaian sama ada mahu nampak elegan, ringkas, kemas, selesa atau klasik.
  • Pilih set bilik tidur yang bertepatan dengan tema. Pilihan ini penting sebelum memberi fokus pada hiasan langsir, latar belakang kelambu hiasan katik dan permaidani serta cadar.
Panduan menyiapkan bilik pengantin

  • Pilih cadar katil dari warna putih atau 'pastel'. Elakkan dari memilih cadar bercorak besar kerana ia boleh menyebabkan bilik nampak kecil dan sempit.
  • Elakkan dari meletakkan hantaran di atas katil bertilam spring kerana ia boleh menyebabkan dulang hantaran tidak stabil dan jatuh. Sediakan ruang bersebelahan katil untuk mempamerkan barang hantaran.
  • Elak dari meletak jambangan bunga yang besar atas tilam. Lebih baik memilih jambangan bunga segar bersaiz kecil dengan kuantiti banyak supaya boleh diletakkan di tepi kiri kanan katil. Lebih manis gayanya.
  • Hias bilik dengan wangian lembut. Selain nampak cantik, wangi berupaya memberi suasana romantik kepada bilik pengantin.
  • Hias meja solek dengan barangan seperti botol haruman bersaiz kecil, kaki lilin, serta bekas potpouri.
  • Tabur cebisan bunga mawar ke dalam bekas air bertakung untuk menambah suasana romantik di bilik pengantin.

2 comments:

f!zV said...

superb... aku xpenah tepikir sedetail itu.... idea2 tu sume best! xsabar nk tggu hasilnya nnt... good luck fren.. ;)

Anonymous said...

Квартиры в центре киева посуточно в Петербурге - [url=http://www.peterburgrealty.info/vsya-nedvizhimost/listalpha-16.html]Аренда квартир посуточно в Петербурге[/url]